محور 1: مبانی فلسفی و پارادایمی نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-1؛ مبانی، رویکردها، فلسفه نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 2-1؛ اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

محور 2: حکمرانی، سیاست‌گذاری و آینده ­پژوهی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-2؛ سیاست­ پژوهی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 2-2؛ آینده ­نگری و آینده­ پژوهی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 3-2؛ توسعه پایدار در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 4-2؛  حکمرانی مطلوب در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

محور 3: ساحت های شش­گانه تعلیم و تربیت در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-3؛  ساحت تعلیم و تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی

موضوع کلان 2-3؛  ساحت تعلیم و تربیت زیبا­شناختی و هنری

موضوع کلان 3-3؛  ساحت تعلیم و تربیت زیستی بدنی

موضوع کلان 4-3؛  ساحت تعلیم و تربیت علمی فناورانه

موضوع کلان 5-3؛  ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی سیاسی

موضوع کلان 6-3؛  ساحت تعلیم و تربیت اقتصادی حرفه­ ای

موضوع کلان 7-3؛  تعلیم و تربیت چند ساحتی

محور 4: عوامل سهیم و مؤثر در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-4؛ دین، فرهنگ و ارزش ­های ملی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 2-4؛ هویت ملی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 3-4؛ خانواده در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 4-4؛ جامعه در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 5-4؛ مدرسه در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 6-4؛ منابع انسانی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 7-4؛ منابع مالی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 8-4؛ روابط بین‌الملل در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

محور 5: فضا، تجهیزات، فناوری و هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-5؛ فضا و تجهیزات در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 2-5؛ فناوری و پژوهش در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 3-5؛ هوش مصنوعی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

محور 6: برنامه درسی و تربیتی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-6؛ برنامه درسی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 2-6؛ برنامه­ های تربیتی و فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 3-6؛ هویت بخشی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 4-6؛ برنامه ­ریزی آموزشی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 5-6؛ عدالت آموزشی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 6-6؛ آموزش مجازی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

محور7:تضمین کیفیت نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 1-7؛ تدوین استانداردها در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 2-7؛ ارزشیابی در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 3-7؛ سنجش صلاحیت در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 4-7؛ نومعلمان در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم

موضوع کلان 5-7؛ شایسته­ پروری در نظام تعلیم و تربیت و تربیت‌معلم